یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدير حسابرسي IT کيست؟

ويندوز - لپ تاپ

جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶:۰۰


اقدامات امنيتي و ديگر کنترل‌هاي فناوري اطلاعات کارايي ندارند، مگر اينکه به طور مداوم، بررسي شده و با يکپارچگي اجرا شوند؛ در اين ميان اين مدير حسابرسي IT است که برنامه‌هاي حسابرسي داخلي را اندازه‌گيري و مستندسازي مي‌کند که آيا اين کنترل‌هاي فناوري‌ اطلاعات به درستي کار مي‌کنند يا خير.

وايمکس نيوز- اين شغل استفاده گسترده از داده‌هاي بزرگ و تجزيه و تحليل آن‌ها است. کسب‌وکار موفق مدرن به طور فزاينده‌اي وابسته به جمع‌آوري و پردازش دقيق، قابل اعتماد و به موقع است. براي اطمينان از اينکه داده‌هاي توليد شده جديد دقيق و قابل اطمينان است، شرکت‌ها بايد سيستم‌هاي حسابرسي داخلي را براي اندازه‌گيري و نظارت بر فناوري‌اطلاعات مستقر در تمام سطوح سازماني توسعه دهند.

صرف‌نظر از اندازه سازمان، مميزي‌هاي داخلي براي اطمينان از اينکه داده‌هاي حياتي، دقيق، محافظت شده و به راحتي براي تصميم گيرندگان در دسترس هستند،  استفاده مي شود. اقدامات امنيتي و کنترل‌هاي ديگر فقط در صورتي انجام مي‌شوند که به طور مداوم، قابل پيش‌بيني و با يکپارچگي اجرا شوند.

اندازه‌گيري و مستندسازي اينکه آيا اين کنترل‌هاي اطلاعاتي که براي ارزيابي دوره‌اي به آن نيازمند هستند، به خوبي طراحي شده است يا خير. در بخش فناوري‌اطلاعات، توسعه سيستم‌هاي حسابرسي داخلي اغلب توسط يک مدير حسابرسي IT هدايت مي‌شود.

بر اساس اطلاعات سايت پليس فتا، انتظار مي‌رود مدير حسابرسي IT از انطباق قانوني، گواهينامه‌هاي شخص ثالث و اجراي کنترل‌هاي فناوري اطلاعات برخوردار باشد. به طور کلي، براي اين کار نياز به يک مدرک دانشگاهي در کسب‌وکار و تجربه گسترده در هر دو جنبه تکنولوژي فناوري مدرن و جنبه‌هاي کسب‌وکار صنعتي خاص است.

جست‌وجو براي فرد واجد شرايط با آموزش و تجربه مناسب نياز به يک برنامه جامع از منابع انساني و استخدام تصميم‌گيران دارد. اين توصيف شغلي به شما کمک مي‌کند تا بهترين نامزد براي اين موقعيت را پيدا کنيد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو